Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Malin - 8 februari 2011 14:07

Jag ramlade ner i minneslådan idag (bokstavligt talat) och tänkte att jag kan kolla igenom den idag, i mitt letande efter mina basstabulaturer.

Gud så mysigt det är!

Jag hade flera fotoalbum där jag faktiskt varit duktig och skrivit ner saker bredvid korten, många skratt blev det, och funderingar på hur jag var funtad på den tiden!

Och så hittade jag en dagbok och den var det mest roande jag läst på länge.

Vilka problem jag hade!

(inte alls..)

Jag tror det var mest om vårt band, Whip/lash, och om alla dessa söta grabbar som florerade runt mig just då.

Men det är roligt att läsa hur man tänkte just då och vad som betydde mest för en då. Och det märks att mycket faller i glömska ganska fort :)


Och två skivor med bilder från vår Londonresa, även den mycket....minnesvärd.


  

Den här har nyligen varit med i en miniserie på TV, Svärdet och spiran :)


  

Resan började med tåg naturligtvis, ner till Arlanda, där vi fick sova på golvet i många timmar.

Sen, flyg med fruktansvärda smärtor i öronen eftersom jag inte visste att det fanns Earplanes, Guds gåva till öronbarnen.

Men, när vi kom fram till vårt hostel, bredvid Hyde Park, fick vi uppleva ett riktigt trångt, skitigt och kvavt rum. Dock sköna sängar, min iallafall :)

Men man låg längst ut på sängkanten då det var mycket suspekta fläckar på väggen....


  

Det var mördarekorrar i parken!

Jag skämtar inte! Hade vi stått stilla och sprungit därifrån av ren rädsla har de säkert börjat gnaga på våra stackars ben.

Inte rädda för fem öre.


  

Dessa har varit med i DaVincikoden, minnet sviker lite men de här är riddarna iallafall Eller kungar kanske det var, som vilar...var det nu var.


Nu när jag tänker efter hann vi se riktigt mycket när vi var där. Men tänker jag efter riktigt noga så var vi ganska less på våra lärare eftersom de verkligen packat schemat med kultursaker som skulle ses.

Då uppskattade vi det INTE, nu såhär i efterhand var det faktiskt väldigt intressant. Idag hade jag uppskattat resan många gånger mer än då :)


  

Vi gick på en väldigt spännande Jack the Ripper-rundvandring.

(vi gjorde en jack the ripper-musikal som examensarbete på gymnasiet)

Helt klart bäst på hela resan.

Fast man kunde tro att jack the rippers ande var med eftersom det spöregnade hela turen. Och speciellt när guiden skulle prata..Det var riktigt underhållande :)


  

Här är till exempel baren de prostituerade höll till på. Och den ser ut exakt som den gjorde på 1887 när jack mördade som mest.

The ten bells.

Tror jag den hette, minnet sviktar (som vanligt).


  

Vi var totalt dränkta efter den turen och vi torkade aldrig då luftfuktigheten var väldans hög och vi varken hade torkskåp eller liknande.

Det stank av de kläderna när vi kom hem.

Yuck.


  

Det här har något med Shakespeare att göra... Resten kan ni ta reda på ! :)

(jag minns alltså inte ;)


  

Glada var vi iallafall, större delen av resan :D


Nej men nu ska jag komma tillbaka till nutiden och plugga lite till innan jag ska sätta mig på bussen och åka till hörnet.

Vi har ju artikelseminarium imorgon!





Ovido - Quiz & Flashcards