Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Malin - 2 februari 2011 19:45

Hej och hå vilken utomkroppslig upplevelse jag haft.

Att vara så reflekterande, analytisk och kritisk har jag sällan varit, om jag nu har det någon gång. Jag tvivlar.

Jag har alltså "kritiskt granskat" en vetenskaplig artikel. Yey för mig! (och resten av mina klasskamrater som sitter och sliter håret :)


Och som belöning.... har jag beställt massa snygga kläder!

Och nu håller ni tummarna för att allihopa passar. Jag skulle bli så utomordentligt lycklig då. Min garderob skriker av tomhet.


Snart får jag åka hem! Och då får jag vara hemma en längre stund. Senare kommer vi bara ha nån dag här och var på skolan så då går det ta en buss bara över dagen.

MVG på det.


Och jag hoppas min babe får tokstollarna att anta det där erbjudandet, då har vi verkligen en finfin chans att kunna skaffa en hårig liten vän på fyra ben :)


Och vår bil kommer vara tokfräsch i sommar! Iallafall på ena sidan ;)

Mitträcken är bra, men inte så snälla mot lack och sådant.

Skönt att vi inte snurrade eller att däcken helt plötsligt fått fäste på fel sätt.

Hua.


Nu ska jag mysa ner mig i soffan, igår fick jag nämligen inte det då rapporten tog upp all min tid tills ögonlocken slog igen sig :)


hej o hå!

Av Malin - 2 februari 2011 09:47

Vad kul att ström får en fotoateljé igen!

Och med så duktiga fotografer, yey!

:)


http://www.affarsnyttnorr.se/nyheter.php?id=1052


P.S Det blir inga vårisar i helgen. De får bli bjudmat när vi har nån trevlig middag tillsammans med trevliga människor någon gång :)

Av Malin - 2 februari 2011 09:13

Sådärja..nu  har jag lämnat min allra sista studieförsäkran!

Up in the moon with joy!

(något kevin läste igår, vi tror det betyder euforisk..)


Och idag blir det pluggeri med linda på skype.

Jag satt igår till långt in på natten och sammanfattade min artikel, det tog längre tid än jag trodde...

Statistik är jäklar inte lätt. Man tror ju att det bara är att läsa av en tabell men se där gick du på en nit.

Procenter, decimaler, sannolikheter och annat jox. Ja, det kommer inte bli en lätt tenta det inte.


Och här i huset går saker och ting FORT!

Nu i helgen har de hunnit tagit ut en stor oljetank, bara sådär (det underlättar väl om man har tillgång till verktyg...)

Hyllor har de satt upp här och var och dörren har anders gjutit fast ordentligt nu.

Igår var han nere och hamrade på nåt så jag skulle inte bli brydd om han byggt ett minihus därnere.

:)

Ja, de är fruktansvärt flitiga.


Vad mera?

Jo, igår morse fick vi stå och vänta på ersättningsbussar tillsammans med resenärer från ett helt tåg.

Det kom till slut EN buss (till 250 resande)..de som inte fick plats blev utspridda på bussar som egentligen inte skulle ha tagit tågresande, men som tyckte synd om oss, antar jag.

Sanslöst vad de är dåliga på att ordna saker när de inte går som de normalt ska göra.

Skäms!


I helgen blir det nice. Knut ska ut och fira en kompis och jag får vara hemma och poa på och mysa som jag vill :)

Undrar om jag ska drista till och göra vårrullar eller om jag ska vara en duktig flicka och hålla mig till "riktig" mat ett tag?


Ja, det visar sig. Nu måste jag förberede inför Skypesamtal :)

Ovido - Quiz & Flashcards