Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Malin - 27 februari 2011 19:55

Ja, här är jag!

Jag är alltid dålig på att blogga på helgerna :)

Men vad gör väl det? Då kan jag ju skriva ännu mera på veckorna.


Ja, vad har vi då gjort under en hetsig helg. Faktiskt inte speciellt mycket :)

Varit hemma, mått gott, lagat übergod mat och kikat på mycket filmer.

Vi fick dock en pall med pellets (fick och fick...) som vi har burit in. Fruktansvärt jobbigt, den värmer två gånger :)


Och vi har fått gården avskottad med hjälp av en traktor så nu har vi verkligen vidder att vara på!

Gården känns nästan större än vad den är på sommaren, kan ha att göra med att den varit så väldans trång under vintern och all denna snö.

Usch...det är skönt att det är plusgrader så det blir sommar och härliga tider igen :)


Tänke visa några av mina projekt nu till sommaren och så tänkte jag visa hur vi bor här, för de som är intresserade ;)


  

Här är då vår hall. Mörk och murrigt härlig, eller hur?

Den ska jag göra lite ljusare hade jag tänkt.

Betsa, eller måla, träet vitt och försöka göra något åt dörrarna, men ajg har inte bestämt hur eller med vad än.


  

Här är vår farstu.

Den ska också ljusas upp lite så det blir upplyftande att komma och hälsa på oss, som jag tycker ni ska göra :D

Så, det mörkgröna, puts väck och taket målas kritandes vitt.

Eller vitt iallafall :)

De vita föntserbrädorna ska bytas ut mot något mörk, faktiskt :) Betsat trä av något snygg och varm färg.

Förslag?


  

Här är vårt kök.

Lite nya möbler och nya knoppar gör det etter better!

:)


  

Vardagsrummet, som är i två delar såattsäga.

Soffan i bilden längst ner tror jag kommer ryka.

Även den i bilden längst upp, men där kommer det naturligtvis in en ny, härlig en.


Så, mera får ni inte :)


Jag hoppas jag hinner med mina prjekt :)

Vi ska ju fixa en en vägg utomhus också så mina planer kanske inte slår in så ofta som jag vill att de ska.

Men jag hoppas jag lyckas iallafall, det vore ju trevligt med ljusa färger i hallen och farstun :D


Nu ska jag läsa ytterligare 3 artiklar och lägga revbenspjäll i marinad :)


Mums!

Ovido - Quiz & Flashcards