Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Malin - 15 februari 2011 22:26

Njaa...uppenbarligen en stund till framför dumburken.

Ja, jag gillar inte TVn speciellt mycket. Jag sitter sällan framför den med tanken att titta på något.

Jag gör alltid något annat undertiden.. Bloggar, virkar, dreglar över saker på internet, målar tavlor... ja, allt annat än TVn :)


Vi har som sagt kikat på hus idag. Det blir nog inget köp av det huset.

Det var fint och så, luftiga rum med höga tak och ett väldigt modernt kök. Dock lite litet. Knut tyckte badrummet, som var nyrenoverat, var för litet och jag tyckte 3 sovrum på övervåningen var för mycket.

Hade man rivit ner en vägg så hade det blivit skitbra. Då har mna kunnat göra en walk-in-closet!

Meeeen...vi ska inte dra iväg för mycket :)

Och när vi läste lite mer grundligt i alla de pappaer vi snällt fick.... stod det att det var "baljor med vatten" under taket.

Hm.

I dont think so.

Men det är alltid nyttigt att fara o kika på hus. Man får in en vana och lär sig vad man ska fråga och kika efter.



Överlag har min dag varit sisådär.

Mörk-grå ungefär. Svart en liten stund men just nu är den bara ljus-grå.

Jag önskar jag kunde förklara varför men jag vet inte säkert.

Säkert samma gamla visa som förut.


Jag vill inte vara snorkig.... =/


Hälsar jag inte på er på byn, halshugg mig inte. Jag är bara döv eller har dåligt minne.


Nu ska jag gå och försöka lugna ner hjärtat och hjärnan.

Imorgon blir det statistikplugg och resa till hörnet.



Av Malin - 15 februari 2011 13:07


Och så tänkte jag prata med momma över skype men hon ville inte svara :)

Det hade varit skoj!


Nu ska jag poppa musik och städa lite och göra mat till min babe :)

Av Malin - 15 februari 2011 09:40

Ja det ser ut som att det blir en sväng med spaden idag. Det singlar ner så söta små saker som säkerligen tänker bilda ett luftigt täcke på gården.

Det är bra, då får jag rör på mig och samtidigt få lite friskt luft.


Idag ska vi nog åka o kika på ett hus, men det är mest för att få in vanan som sagt. Det är inget hus vi är överdrivet intresserade av.


Och kanske åker jag själv o kikar på ett annat på lördagen :)


Snart ska jag ha en dejt med linda på skype. Vi ska kolla över våra klasskamraters arbeten tills på torsdag, då vi har opponentseminarium.



Jag måste säg att jag har allt annat än skola i huvudet nu faktiskt.

Jag är så uppvarvad när jag lägger mig, huvudet går i 120 knyck.

Framtiden, hur det blir när jag börjar arbeta, huset vi bor i nu, ska vi bo kvar eller flyttar vi, saker rörande husflytt och ekonomi och när isåfall, hur blir det med alla saker, ojojoj vad mycket saker och så träningen.

Det har blivit ett litet glapp nu efter sista snöskottningen. Kroppen tog stryk då. Har fortfarande ont i ryggen så jag tänkte jag skulle vila den lite.

Det kanske inte var så dumt ändå, nu när jag tänker efter.


Just nu känns det som att jag bara vill lägga mig här i soffan, reda ut saker och ting, sortera dem på platsen de hör, så jag slipper gå runt och älta dem stup i ett.

Jag tar fram dom när de ska tänkas på, om ni förstår?


Men... mitt i alla röra så trivs jag ju. Jag är hemma, mår bra, har knut och min familj och alla mina vänner.

Jag har ju faktiskt inte ett smack att klaga på.


Så här är det ju att bli vuxen. Mycket att tänka på, många val att prioritera.



Det löser sig!




Ovido - Quiz & Flashcards