Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Malin - 7 februari 2011 14:22

Haha, tänk att jag kunde hjälpa mina vänner på Ingevägen så de kan laga STORA middagar hädanefter :)

It´s what friends are for.


Det börjar närma sig med vår Tänkta studie. Snart är vi klara! Nu är det bara referensletande på vårt kritiska tänkande och ett bifogande av bilagan med söktabellen.

Ja, tänk.. hoppas C-uppsatsen går lika smidigt :)


Och nu är äntligen platserna på planet reserverade och betalda. Härligt! Jag firade med att sitta och leta efter en lämplig klänning. Vi tror nämligen att kvinnorna måste ha det eftersom karlarna absolut inte får ha shorts på restaurangen. Hoppas det räcker med en lite kortare klänning för en full-lång klänning på mig ser bara märkligt ut..


Det är så skönt att vara hemma!


Och nu har jag börjat om med mössan. 3:e gången gillt, eller hur?!

Ett garnnystan ska inte vinna över mig, så är det bara.

Ni ska få se hur fin mössan blir när den är klar. Nu har jag verkligen fått in tekniken på virkandet!


  


från knuts helg:


Jonas fick visa sina kunskaper med ett tändstål.


     

...tro att han var Dirty Harry..


   

..åka skoter mellan uppdragsställena...

   

...bowla och ha en liten fest hemma hos honom.


Det verkar ha varit riktigt kul. Knut var nöjd och glad iallafall och då brukar födelsedagsbarnet också vara nöjd :) 


Jag har spelat bas i helgen!

....en mycket kort stund men jäklar vad sugen jag blev på att spela lite mer framöver.

Så nu ska jag försöka hitta min stora pärm med bastabbar.


  

Jag tror jag ska ta och tvätta min bas litegrann. Nog för att det är roliga minnen men..


nä, men ska man kanske gå tillbaka till pluggeriet.


  

Av Malin - 7 februari 2011 09:42

Ja, det känns lite så. Det var riktigt härligt att vakna, men det är det väl alltid när man får vara hemma?

Min helg har varit ypperlig!

Knut har varit och firat Jonas som fyllt 30 så han har fått skjuta med min pistol, bowla, åka pulka i slalombacken (med huvudet före...), åkt kälke bakom skotern och naturligtvis glömde födelsedagsfirarna att ge jonas hans present sådär på slutet, men vad gör väl det? De hade ju fruktansvärt roligt :)

Jag fick vara ute på byn i godan ro, gå runt på dollar utan stress, mycket skönt som omväxling...

Hemma blev det musik hela kvällen, härligt!

Jag målade tavlor och tvättade och tränade. Mycket bättre än så blir det inte :)

Tavlorna är inte klara än men när de är det ska jag ta kort så får ni se resultatet.

De är inte speciellt avancerade men de är speciellt för oss två :)


Igår bakade jag! Men ojoj vilken ful kaka. Jag har aldrig sett liknande.

Men naggande god :)


Ojoj, date på Skype nu ser jag.


Jag återkommer.

Ovido - Quiz & Flashcards