Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

C-uppsats, middagsfunderingar och längtan!

Av Malin - 22 februari 2011 15:16

Ja, men sedär! Nu är det ju C-uppsatsdags!


Helt otroligt. Det känns ju som att jag nyss börjat utbildningen..

Men vad är väl 3 år på ett helt liv, egentligen?

Statistiktentan gick bra iallafal, SKÖNT. Så jag bakade lite kakor och tog med till min klass, de blev så glada så :)


  

Namnam :)


Och gissa vad?

Jag har äntligen gjort klart mössan! Igår gjorde jag sista varven och mycket riktigt, den blev stor.....

jag har inga batterier i kameran så den bilden får ni se lite senare :)


  


Och nu när man mössan är klar, då blir det detta projektet som ska färdigställas...


  

Jag kan säga att jag ahr stora problem med kolven som ska vara bakom knuts stjärntecken, det vill säga det som är längst ner till höger.

Hur faen målar man en kolv?!

Wish me luck :D



Och så var vi på 30års-firande i helgen. Lille Daniel har blivit stor!

Grabbarna (och Therese) drog ner tills Sundsvall med honom, körde gokart och lattjade lite..


  

Såhär snygg är man när mna fyller år i våra sällskap :)

Jag vill poängtera att han fick gå omkring i pjäxor hela dagen...


  

Han var duktig, kom tvåa :)

(Huvva..jag minns mitt äventyr på gokartbanan... nästa gång blir det nackkrage också.)


  

...Och en tur på tjuren!

Jag kan tänka mig att han var helt slut efter ett tag. Armarna tenderar att skrika av smärta efteråt...


  

Och sen kom grabbarna på att IKEA är väldigt trevligt att gå på när det är lördag.

Jag tror tillochmed Daniel fick några små napp här och där... 30+(+++) var dom.

...Okej då, mellan 30 och 85 var de.

Sen kan ni gissa hej vilt :)


Efter IKEA fick han gå in och handla mat, för det var 15 hungriga vargar han skulle utfodra när han kom hem!

Där är jag inräknad :)

Så vi fick en hejdunrande gourmetmiddag: Spaghetti och köttfärssås.


Jag tror aldrig vi skrattat så mycket :) Det var nämligen en uppgift han skulle göra så vi fick absolut inte hjälpa honom. Det är inte lätt när man inte är bäst i köket.

Så... jag ska dit och ha lite kurs med honom då och då :)


Men jag tror aldrig jag har sett någon så tacksam över en dag som denna :)

Fruktansvärt roligt var det.


Idag då?

Ja, vi har suttit och gjort en disposition över arbetet och ikväll ska jag göra lite sökningar. Igen.

Vi är noga nu, Linda o jag, så vi gör sökningarna 2 gånger för att inte missa något.

Och imorgon får jag åka till frissan!

Yeey!


Nejmen nu har jag såsat färdigt..  

Nu måste jag planera middagar!



 
 
Ingen bild

R

22 februari 2011 16:05

Kan du inte lägga upp lite bilder på huset erat, så man får se hur ni bor och vad du pysslar med om dagarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards