Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Malin - 3 mars 2011 14:04

Jag sitter och tittar på "mitt överdådiga bröllop"..och jag kan bara säga.. Wow.

Snacka om att överdriva det något så fruktansvärt!


Det är resandefolk, allså romer, det handlar om.

Tjejerna är runt 14 när de förlovar sig och runt 17 när de gifter sig.

Och det är normalt!


Allt ska vara överdådigt som sagt och klänningen är allra viktigast.

De ser verkligen ut som tårtor. Och klänningarna väger MASSOR.

Den tyngsta var runt 170 kg.

!!!

Tydligen så brister höfterna för dem och de får ärr. Och ju större ärr, desto stoltare är dom.

De tog sig knappt in och ut ur bilarna, kunde knappt gå så de såg inte vackra ut, i mina ögon.

Men de kände sig som prinsessor.



Jaa, alla är vi olika.

:)

Av Malin - 3 mars 2011 12:00

  


IKEA  


  

IKEA

Lättstädat och organiserat ska det vara. Då kan man lägga tankeenergin på mycket bättre saker än att fundera på vart saker är och hur jobbigt det är att städa :)


   IKEA



  

Hafa...yumyum. Ett plus att väggarna går vika in. Då får vi helt plötsligt ett större badrum än vanligt :)



Hm..

Jag vill egentligen bara vara hemma och spendera pengar på inredning och roliga saker.

Vem vill inte det?!


Känns skönt att vi ska bo kvar här ett tag, även fast det är en bit ifrån stan.


Och snart får vi förhoppningsvis börja med detta.....


  


:)

Av Malin - 3 mars 2011 11:21

Nä, inte riktigt men faktum är att jag har legat och lyssnat på några riktiga stormpustar ett bra tag nu.

Ja, naturligtvis klev jag upp för 2 timmar sen.. Men innan det låg jag och drog mig. Jag har ju den lyxen att kunna göra det nu, innan "Livet" börjar.

Vilket betyder att kliva upp 5 varje morgon för att åka buss till arbetet.

Så..jag njuter av att kunna styra mina morgnar just nu :)


Idag ska jag till Hörnet. Vi har ju nämligen handledningsseminarium imorgon.

Och jag har nog ändrat min inställning litegrann. Det känns som att vi kan behöva lite feedback och en liten spark här och var för att komma in på ett bra spår igen. En fingervisning om hur vi ska fortsätta.

Det är lite Full gas och Tvärnit för mig o linda ibland.

Det går tokbra när vi kommit på vad vi ska skriva om, och när vi är klara med det då är det tvärstopp, en stund, tills vi kommit på vad det var vi skulle skriva om :)


Snart är det helg också!

Och då ska knut och jag sälja hamburgare på dan för att sedan avsluta lördagen med en middag med jens och maria.

Skoj!

Och jag ska göra efterätten (Naturligtvis)

Jag börjar tro att jag är en liten baktönt.

Allt som är sött och sliskigt, det vill jag göra. Jag kanske ska ta och kliva bakåt lite så andra kan få göra saker och ting. :)


Nu ska jag surfa runt på nätet och leta efter saker jag absolut inte behöver, men vill ha :)



Ovido - Quiz & Flashcards