Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Malin - 18 mars 2011 09:55

Tänk att den här dagen, som jag trodde skulle bli fruktansvärd, blev en "ledig" dag?

Ibland ler livet åt en.

Linda o jag slog våra kloka huvuden ihop mer än en gång igår och det är tur hon får sin tvärryck ibland, då räddar hon oss båda två :)


Och denna lediga dag ska jag ägna åt vårt älskade hus, som blivit satt åt sidan så länge.


Och nu är alla presenter hittade och inslagna!

Så skönt att äntligen kunna hiva den tunga stenen från axlarna.

För jag kan inte köpa vadsomhelst, då kan man lika gärna låta bli. För mig är det så iallafall, jag blir glad för allt :)

Men inte när jag ska ge bort något, det känns bara egoistiskt om jag inte kan lägga den lilla energin åt att hitta på något roligt och användbart till personen som är en vän, eller släkting.


Så nu sitter jag med den sista touchen på doppresenten, några fina rader till kortet som följer med :)


Och igår invigde vi resecentrumets café, istället för att glida runt kramfors och vänta på att banken skulle ringa.

Vi gick in för att ta en kopp kaffe, men svaga som vi är blev det en sötsak till.

Jag såg ju en pecanpajsbit!

Föll som en fura och blev ungefär lika besviken.

Mycket snyggt upplagt men snustorr. Det dammade när jag tuggade.


Men det är som knut säger, skönt att kunna göra sånt ibland. Saker man normalt inte gör. Ta en fika mitt i dan och bara vara.

Och solen kikade fram undertiden också :)

Vardagslyx.


Och emelie ringde!

Tokfia, jag blev så glad. Jag älskar när vänner ringer och överraskar!


Och idag ska vi åka och kika på en skoter.

Knut är så nöjd och glad.

Och då är jag nöjd och glad!

Jag bryr mig inte speciellt mycket om skotrar. De är bra att ha för att ta sig från punkt A till punkt B för att äta och sola.

Jag är ingen Ruff Rider precis.

Vi tittade på några videos på dom och jag känner att jag har för klena nerver för det. Helsicke vilka vurpor.

Men de har ju ett ovanligt och roligt arbete, det måste jag hålla med om.

Nä...istället går jag och längtar efter en fyrfoting..... :)


Nä, men nu blir det ett litet städryck :)


  

Sötslisk gånger två!

:)

Ovido - Quiz & Flashcards