Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Malin - 12 mars 2011 19:26

Vet ni vad dom gör?

:)


En kost rik på antioxidanter håller åldern borta! Ämnesomsättningen i kroppen ger upphov till fria radikaler och dessa i sin tur åker runt och skadar våra celler. Det kan bli exempelvis cancer, hjärt-kärlsjukdomar och alzheimers.

Usch, eller hur??

Så, ät antioxidanter och håll de jobbiga fria radikalerna borta.


Så vad ska vi äta för att hålla oss unga och fräscha, även på insidan?

Jo, mörkchoklad (70% minst), rött vin, grönt te, frukter, bär och grönsaker.


Ja, sedär.


Vi skriver nämligen lite om detta i vår C-uppsats.

Att en antioxidant (N-acetylcysteine) hjälper till att skydda njuren mot kontrastmedlet så det inte blir irreversibla skador.

En del studier säger att de gör det och en del säger att det inte gör det. Så vi vet inte om det gör det eller inte men ja... det behöver ju inte ni veta.


Vi har haft besök idag!

Sophie, martin och barnen kom hit och ljusade upp vår lördag lite :)

Men vi vill ha fler gäster! Iallafall jag, så jag får träna på att vara värdinna!


Och jag tycker träningen går seeegt!

Jag vill se resultat, fort!

Det går åt rätt håll...så, jag antar att jag får ha tålamod :)


Nu blir det de sista 3 artiklarna.

tjohej!

Ovido - Quiz & Flashcards