Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Malin - 17 mars 2011 09:44

Det har inte varit många knop här på morgonen. En dusch o lite mat men inte så mycket mer.


Jag har suttit och läst lite om valp-uppfostran och känner dels en oerhörd längtan och dels en liten orolighet att vi kanske inte har valt hundras utefter vår energi, att en schäfer kanske blir frustrerad.

Men jag läste på schäferklubbens hemsida att schäfern har en förmåga att anpassa sig till de mest skiftande förhållanden, både fysiskt och psykiskt.


Tänk om man gör fel?

Ska man lyssna på Cesar så gör det inget, det går lösa senare.


Ja, det är mycket att fundera på.


Motivationen för c-uppsatsen är inte speciellt hög idag. Vi hann ganska mycket igår och just nu vet jag inte vad vi ska göra.

Det känns som att jag vill vara ledig, i huvudet alltså.


För övrigt så har jag kommit fram till att det inet är nyttigt att plugga på högskolan en längre tid. 3 år är nog max, för mig iallafall.

Säger inte kloka människor att vi ska leva i nuet...?

Guess what, det gör du absolut inte när du pluggar. Där har du konstant en fot i det förflutna, för att komma ihåg vad du lärt dig på föreläsningar t.ex och sen har du den andra foten i framtiden, där du planerar vad nästa steg blir, vilka böcker måste införskaffas och håller jag tidsplanen?!


Nej, för att citera Mia Törnblom, du pinkar på nuet.


Jaja, jag investerar i min framtid, det är sant. Jag hoppas iallafall att jag har valt en inriktning där jag kan utvecklas och trivas och får en bra lön för det.


Men nej, det är inte nyttigt.

Iallafall inte för mig.


Nu ska jag pinka på nuet ett tag och se om vi håller tidsplanen.

Ovido - Quiz & Flashcards