Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Gråa dagar

Av Malin - 9 mars 2011 09:37

Ja, iallafall vädret. Det är i mina ögon, inget väder alls.

Det är bara ljust ute. Och himlen är alldeles vit, men man ser inga konturer av molnen.

Trist tycker jag.


Igår överväldigades jag av alla saker i mitt liv. Igen.

Det händer då och då och då har jag svårt att hantera humöret. Iallafall när jag är hemma. Det känns fruktansvärt mot knut, och mig själv. Alla vill väl vara glada?


Jag tänkte på allt vi skulle göra i sommar, vad allt skulle kosta. Jag tänkte på allt jag VILLE göra, vad det skulle kosta och det var då det började braka iväg.

Sen tvivlade jag på det mesta. Usch. Hemska känsla.

Tur den bara är där någon gång ibland. Så småningom ska jag kunna blockera den helt.


Jag satt mest och funderade på om vi valt rätt hundras.

Jag älskar schäfrar och det är egentligen den enda hundras jag verkligen vill ha.

Men när jag läser om den börjar jag undra om den inte passar vår livsstil.

Att ha enbart en hund kanske inte är så bra, tänker jag, då den får vara ensam hela dagarna i en hundgård.

Men andra klarar ju av det och verkar ha fina hundar, trots att de är ensamma.

Hur gör dom då?


Och samtidigt känner jag hur det kryper i fingrar och kropp av otåligheten. Jag vill ha en hund som jag kan aktivera, ha roligt med och uppfostra, NU!


Men man ska inte stressa saker. Det har jag lärt mig. Då kan du aldrig njuta av saker utan kommer bara fortsätta stressa andra saker och glömmer helt bort att leva i nuet.


Det var nog det som hände igår.


Imorse fick jag lite ont i magen.

En blivande arbetskamrat hade haft "häftiga diskussioner på jobbet"

Och jag vet EXAKT vad hon pratar om. Och det skrämmer mig.

Och hur bra början är det??

Det enda negativa med det arbetet, i mina ögon, och den enda negativa saken genomsyrar ALLT där.

Från första dagen blir det till att skapa ett sätt att blockera detta fenomen.

Det SKA gå.



Igår satt jag och analyserade artiklar för fullt, och hör och häpna, jag GILLADE det!

Hela jag är ju ett kontroll och planeringsfreak så en systematisk litteraturstudie borde ju falla mig på läppen totalt.

Och delar av det gör det , tydligen :)


Ni ska få se vad jag hittade igår, till vår hund (så småningom ;)


  

En färglad och bakteriefrånstötande hundbädd, underbart :)


  

Man ska alltid ha tryggheten med sig :)

Smart!


  

Det här gillar jag. Med klövjeväskor ger jag hunden en uppgift, och jag slipper bära!

WinWin-situation!


Hansesgården hade jättebra saker, för bra priser.


Orkar ni verkligen läsa allt jag rabblar?

För jag kan hålla på länge, länge :)



Och vi har löst 1 av 3 presenter. Det är skitbra.

Av någon anledning är det fruktansvärt svårt med de sista två.

Sen har jag aldrig anklagats för att ha bra fantasi :)


Nu ska jag undersöka om vi fått något mail från huset på skarpåkern som fanns på blocket.

Varför tittar vi fortfarande på hus när vi bestämt att vi ska bo kvar?

Thjaa... poppar det nåt intressant upp måste man ju vara på alerten :)

Men jag mår inte dåligt av huskikandet nu, det känns fortfarande som att vi bor här och ska fortsätta med det tills det känns annorlunda.

Så...det blir lite spänning i vardagen :)


tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards