Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Baka, baka goda kakor!

Av Malin - 30 mars 2011 19:34

Ja! Äntligen har jag fått baka!


Just nu står kokostoscan och svalnar, sen ska den skäras upp i snygga bitar och läggas i en form för transport till Bjärtrå :)


Och så har vi deklarerat också. Duktiga är vi och för det får vi belöning :)

Ja, det är skönt att få tillbaka på skatten och inte behöva betala tillbaka.

Huvva, jag har sluppit det änsålänge *ta i trä*


Och naturligtvis har jag suttit och förlustat mig på Bagaren & Kocken.

Men gösse vad mycket roligt det finns! Samtidigt som det finns fruktansvärt mycket onödiga saker, som brödnaggare... vad är det för fel med en gaffel?

Jag kan ha missat något men jag tror en gaffel duger fint.


Men!

Jag hittade massor med saker jag vill ha!


   

           


Det är avsvalningsgaller

cupcakesformar i storpack

dekorsprits i MYCKET bättre format

en vispskål som inte rör sig men ändå är praktisk att använda med en hand tårtbottensskärare...jag har inte blivit kamrat med lång knivar. Det är en teknik att hålla kniven i rätt vinkel !

Spatel för "å klin på" choklad och annat gott ovanpå kakan :)

En mortel för att få fram alla goda kryddor.....Mmmmm

Och naturligtvis en våg, som jag har försökt skaffa nu en längre tid men inte lyckats med. (som vanligt)


Ja, där har ni ytterligare en önskelista. (Det börjar bli mycket nu...)


Nu ska jag prova skära i min lilla kaka och ta lite fina bilder :)


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


Såhär blev det :)

Skära får jag göra när den blivit ännu kallare.


  Nästa gång:


Red Velvet Cupcakes


(ni kan inte ha missat att jag ska baka dom.. ;)




 
 
Suzanne

Suzanne

31 mars 2011 12:43

Vad är det för bakspree du har kommit in i? Jag är mycket avundsjuk! Baka är det bästa som finns=) Tyvärr är det också underbart att äta upp allting sen..... Blir sugen på den där dekorspritsen och bottendelaren jag med. Kanske måste shoppa sådanna=) Kram!

http://suzanne.webblogg.se

Malin

31 mars 2011 14:44

Baka är så roligt! Att få göra något kreativt med både huvud och händer, underbart! Planerar massa cupcakes till påsk, gör det du med! :)
Folk blir ju bara glada när de får en kaka i munnen ;)
Ja, helt klart, de ska införskaffas å det snaraste.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 september 2016 21:51

Ja..när det inte blir så mycket yoga..Är det skoj att fixa lite bilder :) ...

Av Malin - 11 augusti 2016 22:39

Av Malin - 9 augusti 2016 23:23

Av Malin - 8 augusti 2016 23:53

Av Malin - 31 juli 2016 23:32

Från och med nu kommer denna blogg bara innehålla bilder från min yoga.. för den som vill se. Farmor mest ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards